Leveransvillkor

Följder av Köpvillkor

Prisintervall mellan 49 – 2999 SEK exkl. moms (baserad på transportvikt) för leveranser inom Sverige. Leveranstiden är unikt per produkt och finns tillgänglig på produktens sida. Leveransen sker först och främst till leveransadressen via bud, annars till närmsta utlämningsställe/utkörning (gäller även standardprodukter) efter produkterna är producerade.
Fri frakt beräknas när summan i varukorgen har uppnått till 6000: – exkl. moms (dvs. 7500 Skr inkl. moms)

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 12 arbetsdagars leveranstid [gäller vid under 5st produkter]. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post, vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Leveranstiden räknas från godkänt korrektur / tryckoriginal.
Beställs flera produkter samtidigt, som har olika leveranstider, kommer samtliga produkter levereras enligt utsatt tid för produkt som har längst leveranstid.

Vid transportskador på paket/produkten så krävs en reklamation till föraren vid tillfället innan signering av mottagandet.

Observera att (som enligt text ovan) vi ej ansvarar för leveransen.
Skulle leveransen vara försenad och ni inte har blivit kontaktade av vare sig oss eller speditören, kan ni själva ta kontakt med vår kundtjänst, ni får då ert söknummer på paketet och sedan kan ni själva ta kontakt med transportören.

Ingen garanti för leverans på specifik dag

Det är ingen garanti för leverans på specifik eller uppskattad dag. Alla datum som förekommer är uppskattade då utomstående faktorer kan resultera i att leveransdagen inte kan hållas. Dessa faktorer kan blanda annat vara: ovanligt många leveranser, trafikförhållanden, sjukdomsfall, defekta fordon etc.

Tid för leverans

Tid för leverans sker normalt sett vardagar mellan 08–16. Avvikelser på vissa mindre orter kan förekomma. Leverans kan ske efter 16, men sker normalt innan 16. Specifik tid för leverans är inte garanterad utan endast ett önskemål som speditören strävar efter att hålla.

Tid och rutin för hemleverans

Vid hemleverans till privatperson eller tillval för avisering sker en telefon/sms avisering till mottagaren när godset når sista terminal som ska köra ut godset. Avisering kan medföra att leveranstiden blir längre beroende på hur mycket gods det finns för avisering eller när mottagaren besvarar aviseringen.

Skyltat vid leverans

Det är viktigt att det är skyltat vid leveransadressen. Detta gör det enklare för chauffören att hitta mottagaren. Icke skyltad adress kan medföra tilläggsavgifter där avisering eller leveransbesked krävs för att “hitta” eller nå mottagaren.

Hur sker leverans till privat hemadress?

I första hand görs försök att leverera paketet till privatpersonens hemadress. Paketet kan även levereras till utlämningsställe om det är lämpligast för mottagaren, som då informeras om detta. I regel levereras större och tyngre leveranser till hemadressen då utlämningsställen inte kan hantera den typen av gods.

Hur sker leverans till företag?

Leveransen levereras till mottagaren under kontorstid. Tre leveransförsök ingår (eventuellt inte samma dag). Därefter kontaktas mottagaren kostnadsfritt för att planera en leverans. Misslyckas även detta så returneras transporten till avsändaren och en returkostnad debiteras.

Läs fullständiga villkor för transportskador här; Transportskador